Koszyk

Twój koszyk jest pusty

Regulamin oraz polityka prywatności usługi

REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO

cargogps.pl

Serwis internetowy działający pod adresem www.cargogps.pl prowadzony jest przez  Mateusza Sochackiego w ramach działalności gospodarczej pod firmą CARGO-BUD MATEUSZ SOCHACKI, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, z siedzibą: ul. Skalista 32, 27-200 Starachowice, NIP: 6642107866,  REGON: 366894821, zwana dalej „Usługodawcą”.

Usługodawca wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: pomoc@cargo-bud.pl. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez każdego Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Usługodawcą. Z Usługodawcą można się kontaktować również pisemnie, pod jego adresem: ul. Skalista 32, 27-200 Starachowice, za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie lub pod numerem telefonu: 732-220-208 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient). Komunikacja może być prowadzona w języku polskim.

  • 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  1. Ustala się następujące znaczenie dla słów:
  2. REGULAMIN – niniejszy regulamin,
  3. UŻYTKOWNIK – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie korzysta z funkcji pozycjonowania GPS w produkcie posiadającego taką funkcję i zakupionego w ramach sklepu CARGOBUD pod adresem www.cargobud.pl,
  4. PRZEDSIĘBIORCA O UPRAWNIENIACH KONSUMENTA – osoba fizyczna posiadająca status przedsiębiorcy, wpisana do rejestru CEIDG, korzystająca z funkcji pozycjonowania GPS w ramach produktu posiadającego taką funkcję i zakupionego w ramach sklepu CARGOBUD pod adresem www.cargobud.pl w ramach swojej działalności gospodarczej, jednak bez związku z zawodowym charakterem tej działalności. Status ten dotyczy wyłącznie klientów mających miejsce dostawy lub siedzibę w Polsce.
  5. KONSUMENT – Użytkownik będący osobą fizyczną, korzystający z funkcji pozycjonowania GPS w ramach produktu posiadającego taką funkcję i zakupionego w ramach sklepu CARGOBUD pod adresem www.cargobud.pl w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową,
  6. SERWIS – serwis internetowy dostępny pod adresem www.cargogps.pl, za pośrednictwem którego Użytkownik może korzystać, odczytywać dane z funkcji pozycjonowania GPS,
  7. USŁUGA — oznacza wszystkie usługi online Usługodawcy, które są jego własnością i które są udostępniane Użytkownikowi za pośrednictwem Serwisu, opisane szczegółowo w §1 ust. 3 niniejszego Regulaminu.
  8. URZĄDZENIE GPS (URZĄDZENIE) – jednostkowe urządzenie służące do przesyłania i elektronicznego przetwarzania danych dotyczących lokalizacji z wykorzystaniem systemu teleinformatycznego z modułem GPS i GSM.
  9. Przedmiotem działalności Serwisu jest realizacja zamówionej przez Użytkownika u Usługodawcy usługi dostarczenia pozycjonowania GPS i możliwości odczytu pozycji na mapie w związku z zakupionym w sklepie CARGOBUD Urządzeniem. Korzystanie z tej usługi możliwe jest dopiero po dokonaniu zakupu takiego Urządzenia oraz prawidłowym jego aktywowaniu, zgodnie z dołączoną instrukcją, a także po założeniu odpowiedniego konta Użytkownika w Serwisie.
  10. Usługa świadczona jest za pośrednictwem Internetu pomiędzy Użytkownikiem jako usługobiorcą a Usługodawcą, w związku z korzystaniem z Urządzenia.
  11. Każdy Użytkownik korzystający z Usług Usługodawcy w związku z zakupionym Urządzeniem jest obowiązany zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu.
  12. W celu usprawnienia komunikacji dla potencjalnych i bieżących Użytkowników, w razie pytań w pierwszej kolejności zaleca się skorzystanie z odpowiednich zakładek informacyjnych na stronie Serwisu.
  13. Prezentacja danych o położeniu Urządzenia dostępna jest w Serwisie po zalogowaniu do konta Koncie Użytkownika. Użytkownik może zalogować się do konta za pomocą:
  14. komputera – Użytkownik korzystał będzie z aplikacji wizualizacyjnej przygotowanej na potrzeby komputerów stacjonarnych z wykorzystaniem przeglądarki internetowej;
  15. aplikacji mobilnej – Użytkownik korzystał będzie z aplikacji wizualizacyjnej przygotowanej na potrzeby urządzeń mobilnych z systemem android i IOS
  • 2 WARUNKI TECHNICZNE SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
  1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usług dostarczanych przez Usługodawcę w ramach Serwisu w związku z Urządzeniem:
  2. podłączenie do Internetu,
  3. poprawnie skonfigurowana przeglądarka (na potrzeby sprawdzenia pozycji urządzenia):
  • Samsung Internet w wersji 10 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies, lub
  • Microsoft Edge w wersji 17 lub nowszej z włączoną obsługą ActiveX, JavaScript i Cookies, lub
  • Mozilla Firefox w wersji 70 lub nowszej z włączoną obsługą apletów JavaScript i Cookies, lub
  • Opera w wersji 60 lub nowszej z włączoną obsługą apletów Javy, JavaScript i Cookies, lub
  • Google Chrome w wersji 70 lub nowszej z włączoną obsługą apletów JavaScript i Cookies, lub
  • iOS Safari w wersji 12 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i Cookies.
  1. aktualne, czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej,
  2. monitor w rozdzielczości nie mniejszej niż 360×640 px w przypadku telefonów , 768×1024 px w przypadku tabletów i 1366×768 px w przypadku komputerów (na potrzeby odczytania pozycji urządzenia).
  3. włączona obsługa Cookies i Java Script
  4. program do odczytu plików formatu PDF.
  5. zainstalowana aplikacja dedykowana Serwisu (w przypadku urządzeń mobilnych).
  6. W razie korzystania przez Użytkownika ze sprzętu lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych określonych powyżej, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Serwisu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość i przebieg korzystania z usług Serwisu jak i Urządzenia.
  7. Serwis nie korzysta w ramach swojego funkcjonowania z automatycznego podejmowania decyzji. Względnie Serwis może korzystać z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Usługodawcę nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia umowy, czy też możliwości korzystania z usług elektronicznych.
  8. Z przyczyn technicznych, zabroniony jest dostęp do Serwisu przy użyciu jakichkolwiek innych programów poza przeglądarkami internetowymi. Dotyczy to w szczególności tzw. botów, a także innych narzędzi, które symulują, zastępują lub uzupełniają interfejs strony. Ponadto zabrania się używania skryptów oraz całkowicie lub częściowo zautomatyzowanych programów. Do tego zalicza się także kompletnie lub częściowo zautomatyzowane programy, które umożliwiają samoaktualizację (auto-refresh), oraz inne dodatkowe mechanizmy, które nie są zintegrowane fabrycznie z przeglądarkami internetowym.
  9. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za awarie Serwisu wynikłe z przyczyn od niego niezależnych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności w szczególności za okresowe wyłączenie lub ograniczenie dostępu do Serwisu, oraz Usług, lub utratę części, lub wszystkich danych Użytkowników znajdujących się w Serwisie oraz na serwerach Usługodawcy.
  10. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby Serwis oraz Usługi działały w sposób ciągły bez jakichkolwiek zakłóceń. Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby możliwie jak najszybciej usuwać wszelkie ewentualne usterki Serwisu oraz Usług. Usługodawca jest uprawniony do wprowadzania ewentualnych przerw konserwacyjnych.
  11. Serwis dostępny jest w formie strony internetowej dostępnej za pomocą przeglądarki lub za pomocą dedykowanej aplikacji na telefony.
  • 3 REJESTRACJA
  1. Rejestracja w Serwisie jest nieodpłatna (pomijając konieczność dokonania zakupu Urządzenia), lecz nieobowiązkowa.
  2. Rejestracja w Serwisie następuje w oparciu o prawidłowo wypełniony formularz rejestracyjny, w którym Użytkownik podaje niezbędne dane identyfikacyjne (imię, nazwisko), adres e-mail, numer Urządzenia, hasło, zaakceptowany, aktualny Regulamin Serwisu oraz złożone oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego dostarczenia zamówionych Usług. Na adres e-mail Użytkownika umieszczony w formularzu rejestracyjnym zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca założenie konta i powiązanie go z Urządzeniem. Z chwilą otrzymania wiadomości potwierdzającej rejestrację dochodzi do zawarcia umowy dotyczącej prowadzenia konta pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą.
  3. Po zarejestrowaniu się w Serwisie, logowanie odbywa się przy użyciu danych podanych w formularzu rejestracyjnym lub zmienionych na podstawie późniejszego wniosku Użytkownika.
  4. W celu usunięcia konta Użytkownika z Serwisu (wypowiedzenie umowy) należy wysłać wiadomość elektroniczną z wnioskiem o usunięcie konta na adres e-mail: kontakt@cargo-bud.pl z podaniem  danych identyfikujących Użytkownika aktualnie zarejestrowanego w Serwisie lub wybrać odpowiednią opcję w ustawieniach konta. Konto samoczynnie wygaśnie w przypadku braku przedłużenia licencji na korzystanie z Serwisu po upływie okresu zakupionego wraz z Urządzeniem. W przypadku usunięcia konta przed upływem wykupionego okresu licencji na korzystanie z Serwisu, pozostały a niewykorzystany okres przepada.
  5. Użytkownikowi nie wolno korzystać z kont innych Użytkowników, ani odstępować swojego konta osobom trzecim. Naruszenie tej zasady będzie skutkować wypowiedzeniem umowy przez Usługodawcę, zawieszeniem Użytkownika lub innymi konsekwencjami przewidzianymi w Regulaminie.
  6. Każde Urządzenie może być powiązane wyłącznie z pojedynczym kontem Użytkownika w Serwisie w danym momencie.
  7. Dodatkowo w przypadku naruszenia powyższych postanowień dotyczących nieuprawnionego udostępniania dostępu do Serwisu, Usługodawca zastrzega sobie prawo do nałożenia na takiego Użytkownika kary w wysokości 1.000,00 zł za każde wykryte naruszenie oraz wyciągnięcia wszelkich innych konsekwencji, przewidzianych w niniejszym Regulaminie, w tym poprzez możliwość dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość kary na zasadach ogólnych.
  8. Usługodawca może odmówić umożliwienia dostępu, jeżeli jest to uzasadnione słusznym interesem Usługodawcy lub innych Użytkowników, a w szczególności w przypadku:
  • prowadzenia przez Użytkownika lub podmioty kapitałowo, lub osobowo z nim powiązane działań sprzecznych z powszechnie obowiązującymi przepisami, Regulaminem lub dobrymi obyczajami;
  • przekazania przez Użytkownika niepełnych, nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd informacji.
  • 4 WARUNKI KORZYSTANIA Z SERWISU I USŁUG
  1. Obowiązkiem każdego Użytkownika jest zachować jego dane dostępowe w poufności.
  2. Zakazane jest pobieranie danych z Serwisu celem świadczenia usług konkurencyjnych w stosunku do tych świadczonych przez Usługodawcę lub celem ich dalszego udostępniania podmiotom konkurencyjnym.
  3. Użytkownicy ponoszą pełną odpowiedzialność za niewłaściwe korzystanie z Serwisu i niestosowanie się do postanowień niniejszego Regulaminu.
  4. Zakazane są wszelkie działania mogące utrudniać lub destabilizować działanie Serwisu. W przypadku stwierdzenia przez Usługodawcę, że Użytkownik dopuszcza się takich działań, Usługodawca niezwłocznie zawiesi lub usunie Konto takiego Użytkownika. W takiej sytuacji Usługodawca podejmie również wszelkie działania prawne mające na celu naprawienie poniesionej przez niego szkody.
  5. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność materialną za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, w następstwie użycia nazwy firmy lub znaków towarowych Usługodawcy, bez jego zgody lub niezgodnie z Regulaminem.
  6. Użytkownik korzysta z Serwisu dobrowolnie i na własną odpowiedzialność. Powinien po swojej stronie zapewnić możliwość poprawnego funkcjonowania urządzenia kompatybilnego z Serwisem i jego oprogramowania w zakresie, w jakim jest to od niego zależne (np. prawidłowe funkcjonowania Urządzenia, stosowanie ustawień umożliwiających odbieranie sygnału GPS i bieżących e-maili, dostęp do sieci Internet itp.).
  • 6 DOSTĘP DO SERWISU
  1. Przy zakupie Urządzenia, Użytkownik otrzymuje 1 miesiąc pełnego dostępu do Serwisu.
  2. Niezależnie od 1-miesięcznego okresu, który przyznawany jest do każdego Urządzenia, Użytkownik ma możliwość dokupienia kolejnych okresów 1-miesięcznych lub takich o czasie trwania 1 roku.
  3. W przypadku braku przedłużenia okresu dostępu poprzez wykupienie odpowiedniego pakietu, dostęp do Serwisu wygaśnie, a konto zostanie automatycznie usunięte z Serwisu.
  4. W przypadku chęci odnowienia dostępu do Usług po wygaśnięciu dostępu, Użytkownik ma obowiązek zakupić nowy okres dostępu oraz przesłać Urządzenie do sprzedawcy, od którego je nabył, w celu umożliwienia połączenia urządzenia z nowym okresem dostępu, poprzez wymianę karty SIM.
  5. Na koncie Użytkownika w ramach Serwisu zapisywane są przebyte przez niego trasy, niezależnie od stosowanego Urządzenia i są one przechowywane przez okres 90 dni od ich przebycia lub do momentu wygaśnięcia konta Użytkownika, w zależności który z okresów upłynie wcześniej.
  6. Zabrania się stosowania karty SIM znajdującej się w Urządzeniu w ramach innych urządzeń. Działanie takie stanowi naruszenie niniejszego Regulaminu i będzie skutkować odebraniem takiemu Użytkownikowi dostępu do Serwisu.

§ 5 REKLAMACJE

 

  1. Usługodawca z pośrednictwem Serwisu jest zobowiązany do należytego wykonywania umówionych Usług. Usługodawca zastrzega, że w przypadku reklamacji związanych z działaniem Urządzenia, należy je kierować bezpośrednio do sprzedawcy od którego zostało nabyte.
  2. W przypadku stwierdzenia wadliwości świadczonych usług, Użytkownik może złożyć reklamację i poinformować Usługodawcę o zaobserwowanych nieprawidłowościach oraz udokumentować nieprawidłowości celem dokonania weryfikacji zastrzeżeń. Reklamację można złożyć w formie elektronicznej lub w formie pisemnej na adres Serwisu.
  3. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia i do poinformowania Użytkownika o rozstrzygnięciu i dalszym postępowaniu w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres poczty elektronicznej podany w zgłoszeniu reklamacyjnym, lub na innym trwałym nośniku.
  4. W przypadku zaistnienia sporu pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem co do zasadności odmowy uwzględnienia reklamacji, Użytkownikowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Użytkownik może skorzystać z mediacji lub też polubownego sądownictwa poprzez dostarczenie do instytucji, przed którą będzie toczyło się postępowanie, odpowiedniego formularza – wniosku o mediację lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista przykładowych instytucji wraz z danymi teleadresowymi dostępna jest na stronie www.uokik.gov.pl. Prawo takie nie przysługuje Przedsiębiorcy o uprawnieniach konsumenta.
  • 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Użytkownikowi nie przysługuje 14-dniowy okres na odstąpienie od umowy wynikający z praw przyznanych mu jako Konsumentowi. Odstąpienie nie przysługuje na mocy art. 38 pkt 1 i 12 ustawy o prawach konsumenta, ze względu na to, że umowa zawierana z Usługodawcą dotyczy dostarczania treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie.

  • 7 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Postanowienia dotyczące ochrony danych osobowych Użytkowników przez Usługodawcę znajdują się w polityce prywatności i cookies zamieszczonej na stronie internetowej Serwisu lub w dedykowanej aplikacji.

  • 8 PRAWA AUTORSKIE
  1. Regulamin oraz wszelkie treści umieszczone w Serwisie, w tym zdjęcia i opisy, stanowią przedmiot praw autorskich w rozumieniu ustawy z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej.
  2. Korzystanie z Serwisu na podstawie Regulaminu oraz umowy o prowadzenie konta, nie oznacza nabycia przez Użytkownika jakichkolwiek praw własności intelektualnej do Serwisu oraz jego elementów.
  3. Zabronione jest w szczególności kopiowanie, modyfikowanie oraz transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób Serwisu lub jego części, bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy, korzystanie z Serwisu w sposób niezgodny z Regulaminem, umową o prowadzenie konta lub powszechnie obowiązującymi przepisami; niszczenie, uszkadzanie, usuwanie lub zmienianie danych informatycznych, tekstowych i graficznych Serwisu lub zakłócanie jego działania w inny sposób; pobieranie zawartości Serwisu, w szczególności baz danych i wtórne ich wykorzystywanie w całości lub w części, bez uprzedniej pisemnej zgody Usługodawcy.
  4. W przypadku stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika niniejszych postanowień niezależnie od innych uprawnień przewidzianych w Regulaminie, Usługodawca będzie uprawniony do nałożenia na Użytkownika kary w wysokości 5.000,00 zł za każde stwierdzone naruszenie tychże postanowień. Powyższe nie wyłącza możliwości dochodzenia odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary.
  5. Udostępnienie oprogramowania dla Użytkownika przez Usługodawcę następuje na zasadzie licencji niewyłącznej na wskazanych polach eksploatacji: dostępu, wyświetlania, przechowywania konta w Serwisie, korzystania ze wszystkich funkcjonalności Serwisu oraz wprowadzania zmian w ramach udostępnianych przez program funkcji.
  • 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. Prawem właściwym jest prawo polskie. Ewentualne spory wynikłe pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy, z tym zastrzeżeniem, że w odniesieniu do Konsumentów spory te będą rozpoznawane przed sądem właściwym według przepisów postępowania cywilnego. Niniejszy Regulamin podlega przepisom prawa polskiego i zgodnie z nimi będzie interpretowany. Niniejszy Regulamin nie ogranicza żadnych praw konsumentów do ochrony, które mogą użytkownikowi przysługiwać zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami w kraju jego zamieszkania.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. O zmianie Regulaminu Usługodawca powiadomi zarejestrowanych Użytkowników drogą e-mailową z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po 14 dniach od powiadomienia.

 

POLITYKA OCHRONY PRYWATNOŚCI

cargogps.pl

 

  • 1 Postanowienia ogólne

 

  1. Administratorem danych osobowych użytkowników serwisu internetowego znajdującego się pod domeną www.cargogps.pl jest Mateusz Sochacki w ramach działalności gospodarczej pod firmą CARGO-BUD MATEUSZ SOCHACKI, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, z siedzibą: ul. Skalista 32, 27-200 Starachowice, NIP: 6642107866,  REGON: 366894821 (dalej: „Administrator”).
  2. Administrator wyznaczył elektroniczny punkt kontaktowy przeznaczony do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich, Komisją, Radą Usług Cyfrowych: kontakt@cargo-bud.pl. Ten sam punkt kontaktowy może być wykorzystywany przez każdego Klienta do bezpośredniej i szybkiej komunikacji z Administratorem. Z Administratorem można się kontaktować również pisemnie, pod jego adresem: ul. Skalista 32, 27-200 Starachowice, za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się na stronie lub pod numerem telefonu: 732-220-208 (opłata jak za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient). Komunikacja może być prowadzona w języku polskim.

 

  • 2 Podstawy przetwarzania, cele i przechowywanie danych osobowych

 

  1. Dane osobowe użytkowników są przetwarzane zgodnie z Ogólnym Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10.05.2018 r. oraz Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18.07.2002 r. wraz z późniejszymi ich nowelizacjami, a na potrzeby dokonania zgłoszenia na podstawie art. 16 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz.U.UE.L.2022.277.1 z późn. zm.; ,,DSA”) także na podstawie art. art. 3 lit. h DSA.
  2. Administrator może pobierać następujące dane w następujących celach:

Cel przetwarzania danych

Podstawa prawna

przetwarzania i okres przechowywania danych

Okres przechowywania danych

Zakres przetwarzanych danych

Wykonanie umowy z Klientem lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem w/w umów

Artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (wykonanie umowy).

·  przez okres obowiązywania wyżej wymienionej umowy                 do momentu wygaśnięcia  obowiązku prawnego, związanego z rachunkowością

·  dane będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

·     nazwa firmy,

·     NIP

Marketing

Artykuł 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO (zgoda)

·  do momentu wycofania zgody – pamiętaj, w każdej chwili możesz wycofać zgodę. Przetwarzanie danych do momentu cofnięcia przez Ciebie zgody pozostaje zgodne z prawem.

·  dane będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń

·  do momentu, wypisania się z  newsletteru.

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora

Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO

·     dane są przechowywane przez okres istnienia naszego prawnie uzasadnionego interesu, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

·     NIP;

·     nazwa firmy;

Prowadzenie badań i analiz w celu poprawy działania dostępnych usług

Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO

·     dane będą przetwarzane do upływu okresu, w którym możliwe jest dochodzenie roszczeń

·     do momentu wygaśnięcia ważności lub usunięcia plików cookies, wykorzystywanych do celów analitycznych

·     nazwa firmy;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

·     podzespoły komputerowe,

·     ustawienia,

·     zainstalowane oprogramowanie.

Zbieranie danych telemetrycznych

Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO

·     do momentu wygaśnięcia ważności lub usunięcia plików cookies, wykorzystywanych do celów analitycznych

·     adres IP,

·     przybliżona lokalizacja na podstawie adresu IP,

·     identyfikator użytkownika,

·     udostępnianie i korzystanie z oprogramowania.

Pozycjonowanie na mapie klienta

Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO

·     do momentu wygaśnięcia ważności lub usunięcia plików cookies.

·     adres IP,

·     przybliżona lokalizacja na podstawie adresu IP,

·     identyfikator użytkownika,

·     udostępnianie i korzystanie z oprogramowania.

Rejestracja konta Klienta

Wykonanie Umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy (artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO

5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Klientem

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

·     dane podmiotu gospodarczego.

Zapewnienie obsługi klienta

Wykonanie Umowy lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem Umowy (artykuł 6 ust. 1 lit. b) RODO)

·  5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Klientem

·  2 lata po ostatniej aktualizacji zapytania Klienta

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

·     dane podmiotu gospodarczego,

Poprawne funkcjonowanie serwisu

Utrzymanie wydajności Serwisu i jego doskonalenie (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)

·  5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Klientem

·     Jak w komórce wyżej,

·     Informacje na temat czynności wykonywanych w serwisie (kliknięcia przycisków, czas wizyt, odczytywane powiadomienia, inne informacje zależne od konkretnego przypadku biznesowego).

Śledzenie wizyt w serwisie ze względów bezpieczeństwa

Ochrona i zabezpieczenie serwisu, interesy Klientów, zabezpieczenie bezpieczeństwa Klienta (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)

·  3 lata

·     ID użytkownika,

·     Adres IP,

·     Przeglądarka,

·     Treści i adresy URL, z którymi łączy się Użytkownik,

·     Data i godzina połączeń.

Umożliwienie Klientowi zresetowanie hasła

Ochrona i zabezpieczenie serwisu, interesy Klientów, zabezpieczenie bezpieczeństwa Klienta (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)

·  5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Klientem

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     dane podmiotu gospodarczego,

·     hasło Klienta,

·     ID użytkownika.

Nadzorowanie zgodności z regulaminami, umowami, polityką prywatności

Ochrona i zabezpieczenie serwisu, interesy Klientów, zabezpieczenie bezpieczeństwa Klienta (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO)

·  5 lat po zakończeniu stosunków gospodarczych z Klientem

·     dane dotyczące transakcji,

·     dane podmiotu gospodarczego.

Rozpatrywanie wniosków dot. danych osobowych,

Artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO

·  Okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

·     NIP;

·     nazwa firmy.

Dostarczanie informacji do organów, odpowiedzialnych za egzekwowanie prawa i innych instytucji państwowych,

Artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO

·  Okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

·     NIP;

·     nazwa firmy.

Wypełnienie obowiązku prawnego, określonego w art. 16 ust. 1, 4, 5 i 6 DSA polegającego na:

1. przyjęciu od zgłoszenia na obecność w usłudze hostingu informacji, które zdaniem zgłaszającego stanowią nielegalne treści, w rozumieniu art. art. 3 lit. h DSA;

2. rozpatrzeniu zgłoszenia;

3. poinformowaniu o decyzji podjętej w przedmiocie dokonanego zgłoszenia;

4. poinformowania o możliwości odwołania się od podjętej decyzji, o której mowa w pkt 3).

Artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO

·  Do czasu poinformowania o:

1) decyzji podjętej przez Administratora w przedmiocie dokonanego zgłoszenia;

2) możliwości odwołania się od podjętej decyzji, o której mowa w pkt 2).

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

·     NIP;

·     nazwa firmy.

Przetwarzanie  danych osobowych w zakresie,

w jakim na podstawie postępowań prowadzonych przed uprawnionymi

organami administracji publicznej, w tym także organami ścigania,

w sprawach dotyczących celów lub podstaw przetwarzania danych osobowych,  Administrator zobowiązany do ich przetwarzania.

Artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO

·  Przez okres trwania takiego obowiązku

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

·     NIP;

·     nazwa firmy.

Podejmowanie działań w zakresie identyfikacji i raportowania potencjalnych zagrożeń związanych z produktami, zapewnienia zgodności produktów z wymaganiami bezpieczeństwa oraz informowania właściwych organów lub użytkowników o konieczności podjęcia działań w zakresie bezpieczeństwa, w zakresie jakim wymaga tego rozporządzenie GPSR.

Artykuł 6 ust. 1 lit. c) RODO

·  Przez okres trwania takiego obowiązku

·     imię i nazwisko;

·     adres poczty elektronicznej;

·     numer telefonu;

·     adres (ulica, numer domu, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość, kraj),

·     NIP;

·     nazwa firmy.

 

  1. Administrator może korzystać z profilowania do celów marketingu bezpośredniego, ale decyzje podejmowane na jego podstawie przez Administratora nie dotyczą zawarcia lub odmowy zawarcia umowy, czy też możliwości korzystania z usług elektronicznych.
  1. W zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej, jej funkcjonalności strona może, podczas korzystania z niej przez Użytkownika, gromadzić inne informacje, w tym między innymi:
  2. adres IP;
  3. informacje o urządzeniu, sprzęcie i oprogramowaniu, takie jak identyfikatory sprzętowe, identyfikatory urządzeń mobilnych,
  4. rodzaj platformy,
  5. ustawienia i komponenty,
  6. zainstalowane oprogramowanie,
  7. przybliżone dane geolokalizacyjne (opracowane na podstawie adresu IP lub ustawień urządzenia);
  8. dane dotyczące przeglądarki internetowej, w tym rodzaj przeglądarki i preferowany język;
  1. Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.

 

  • 3 Udostępnianie danych

 

  1. Administrator zapewnia, że wszelkie zebrane dane osobowe służą do realizacji zobowiązań wobec użytkowników. Informacje te nie będą udostępniane osobom trzecim za wyjątkiem sytuacji, gdy:
  1. uprzednio zostanie wyrażona wyraźna zgoda osób, których one dotyczą, na takie działanie, lub
  2. jeżeli obowiązek przekazania tych danych wynika lub będzie wynikać z obowiązujących przepisów prawa, np. organom ścigania.
  1. Dodatkowo dane osobowe usługobiorców i klientów mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
  1. dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym strony internetowej i świadczonych za jego pośrednictwem usług elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego, agencje marketingowe, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu, dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi oraz operatorowi dostawy produktu) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
  2. dostawcy usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniający Administratorowi wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna) - Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
  1. Administrator może udostępniać dane zanonimizowane (tj. takie, które nie identyfikują konkretnych Użytkowników) zewnętrznym usługodawcom w celu lepszego rozpoznania atrakcyjności reklam i usług dla użytkowników, a w tym zakresie ze względu na siedzibę dostawców oprogramowania dane mogą być przekazywane – z zachowaniem zasad ich ochrony – do państw trzecich, zapewniających jednak standardowy postanowień umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską w zakresie przetwarzania danych osobowych lub mających stosowne uprawnienia do takiego działania na podstawie bilateralnych umów powierzenia przetwarzania danych między Unią Europejską a danym państwem trzecim, przy tym nie będącym członkiem Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Tymi podmiotami w przypadku Administratora są:
  • Google LLC. (siedziba: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) dla narzędzi Google Analytics służącego do analizy statystyk serwisów WWW, Google Tag manager: służącego do zarządzania skryptami poprzez łatwe dodawanie fragmentów kodu do witryny lub aplikacji oraz śledzenia działań wykonywanych przez użytkowników w witrynie WWW, Google Ads służącego do wyświetlania linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google i na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense, Google Workspace pozwalającego na kompleksową edycję strony i koordynację pracy osób pracujących przy niej (w tym Google Drive, Google Maps, Gmail, Google Sheets, Google Forms, Google Looker studio);
  • Meta Platforms, Inc. (siedziba: 1601 Willow Road Menlo Park, CA 94025, USA) dla Facebook pixel służącego do śledzenia konwersji z reklam portalu Facebook, optymalizowania ich na podstawie zebranych danych i statystyk oraz budowania listy odbiorców ukierunkowanej na przyszłe reklamy.
  • Microsoft Corporation (siedziba: One Microsoft Place, South County Business Park, Leopardstown, Dublin 18, Irlandia) na potrzeby narzędzi analitycznych do analizy statystyk serwisów WWW oraz śledzenia działań wykonywanych przez użytkowników w witrynie WWW;
  1. Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.
  2. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.
  3. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.
  4. Technologie analityczne stron trzecich zintegrowane z usługami Administratora (w tym SDK [Software Development Kit] oraz API [Application Program Interfaces]) mogą łączyć dane zebrane w związku z korzystaniem przez użytkownika ze strony Administratora z informacjami, które zostały przez nie zgromadzone oddzielnie na przestrzeni czasu i/lub w obrębie różnych platform. Wiele z tych firm gromadzi i wykorzystuje informacje na podstawie własnych zasad ochrony danych, które odnaleźć można na ich stronach internetowych. Administrator zachęca do zapoznania się z tymi zasadami.
  5. Strona Administratora może korzystać z funkcjonalności Google Analytics, usługi analizy oglądalności stron internetowych udostępnianej przez Google, LLC. ("Google"). Google Analytics wykorzystuje pliki cookie, aby pomóc operatorom strony internetowej w analizie sposobu, w jaki odwiedzający korzystają z witryny. Informacje generowane przez cookie na temat korzystania z witryny przez odwiedzających są z reguły przekazywane spółce Google i przechowywane przez nią na serwerach w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z obecnymi standardami informatycznymi adresy IP użytkowników odwiedzających stronę Administratora są skracane. Tylko w wyjątkowych przypadkach kompletny adres IP jest przesyłany na serwer Google w Stanach Zjednoczonych i tam skracany. Na zlecenie Administratora Google będzie korzystał z tych informacji w celu oceny strony internetowej dla jej użytkowników, sporządzania raportów dotyczących ruchu na stronach oraz świadczenia innych usług związanych z ruchem na stronach internetowych i korzystaniem z Internetu dla operatorów stron internetowych. Google przy tym nie będzie łączył adresu IP przekazanego w ramach Google Analytics z żadnymi innymi danymi będącymi w jego posiadaniu. Więcej informacji o tym, w jaki sposób Google Analytics gromadzi i wykorzystuje dane, można znaleźć na oficjalnej stronie Google pod adresem: www.google.com/policies/privacy/partners. Ponadto każdy Użytkownik może zapobiec gromadzeniu i przetwarzaniu przez Google danych dotyczących jego korzystania z witryny internetowej, pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki pod następującym linkiem: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
  6. Administrator udostępniając dane podmiotom trzecim, dokłada wszelkich starań by odbywało się to jedynie do podmiotów spełniających kryteria i wymagania wskazane w ramach art. 46 lub 49 RODO. W stosownych przypadkach Administrator opierać się będzie na standardowych klauzulach umownych UE oraz innych zabezpieczeniach w celu umożliwienia transferów poza EOG. Zgodnie z decyzją Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 16 lipca 2020 roku,  Administrator nadal ocenia system prawny krajów, do których przekazywane są dane, oraz, w miarę konieczności, aktualizuje środki mające na celu zapewnienie odpowiednich poziomów ochrony.
  7. W zakresie danych przekazywanych do Stanów Zjednoczonych, Administrator udostępniając dane podmiotom trzecim, dokłada wszelkich starań by odbywało się to, zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej z dnia 10 lipca 2023 roku, jedynie do podmiotów i organizacji w USA, które zapewniają zgodność z nowymi „Ramami ochrony danych UE - USA” (EU-US Data Privacy Framework). Lista tych organizacji została opublikowana przez Departament Handlu USA. Przekazywanie danych osobowych z EOG do organizacji, które przystąpiły do programu „Ram ochrony danych UE – USA” i znajdują się na tej liście, jest możliwe bez konieczności uzyskiwania dodatkowych zezwoleń, czy zastosowania takich instrumentów prawnych jak standardowe klauzule umowne, bądź wiążące reguły korporacyjne. W przypadku jednak, gdy dany importer danych w USA nie przystąpił do programu „Ram ochrony danych UE-USA”, przekazywanie do niego danych osobowych jest możliwe i będzie odbywało się po spełnieniu warunków określonych w art. 46 lub 49 RODO. W takich przypadkach Administrator opierać się będzie na standardowych klauzulach umownych UE oraz innych zabezpieczeniach w celu umożliwienia transferów poza EOG.

 

  • 4 Uprawnienia Użytkownika

 

  1. Użytkownik, którego dane osobowe są przetwarzane ma prawo do:
  1. dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia - osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
  2. cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  3. wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
  4. sprzeciwu - osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
  5. sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego - jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego (w oparciu o prawnie uzasadniony interes Administratora, nie na podstawie zgody podmiotu danych), osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
  1. Realizacja powyższych praw odbywa się na podstawie żądania użytkownika przesłanego na adres poczty elektronicznej kontakt@cargo-bud.pl. Żądanie takie powinno zawierać imię i nazwisko użytkownika.
  2. Użytkownik zapewnia, że podawane lub publikowane przez niego w serwisie dane są poprawne.

 

  • 5 Pliki Cookies

 

  1. Poprzez pliki „cookies” należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, przechowywane na urządzeniach końcowych użytkowników (zazwyczaj na twardym dysku komputera lub w urządzeniu mobilnym) służące do zapisywania przez przeglądarkę użytkownika określonych ustawień i danych w celu korzystania ze stron internetowych. Pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, zapewniając komfort podczas jej użytkowania. Przechowywanie plików „cookies” umożliwia zatem odpowiednie przygotowanie strony internetowej i oferty pod kątem preferencji użytkownika - serwer rozpoznaje go i pamięta m. in. preferencje takie jak: odwiedziny, kliknięcia, poprzednie działania.
  2. „Cookies” zawierają w szczególności nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer służący do identyfikacji przeglądarki lub aplikacji, z której następuje połączenie ze stroną internetową.
  3. Pliki „cookies” używane są w celu:
  1. dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych,
  2. tworzenia anonimowych statystyk, które poprzez pomoc w ustaleniu w jaki sposób użytkownik korzysta ze stron internetowych umożliwiają ulepszanie ich struktur i zawartości,
  3. dostarczania użytkownikom witryny treści reklamowych dostosowanych do ich zainteresowań.

Pliki „cookies” nie służą identyfikacji użytkownika i na ich podstawie nie jest ustalana jego tożsamość.

  1. Zasadniczy podział plików „cookies” stanowi ich rozróżnienie na:
  1. Pliki „cookies” o charakterze niezbędnym - są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej lub funkcjonalności z których użytkownik chce skorzystać, gdyż bez nich nie moglibyśmy świadczyć wielu usług, które oferujemy. Niektóre z nich zapewniają także bezpieczeństwo usług świadczonych przez nas drogą elektroniczną.
  2. Pliki „cookies” o charakterze funkcjonalnym - są ważne dla działania strony internetowej ze względu na fakt, że:

- służą wzbogaceniu funkcjonalności stron internetowych; bez nich strona internetowa będzie działała poprawnie, jednak nie będzie dostosowana do preferencji użytkownika,

- służą zapewnieniu wysokiego poziomu funkcjonalności stron internetowych; bez nich może obniżyć się poziom funkcjonalności strony internetowej, ale ich brak nie powinien uniemożliwić zupełnego korzystania z niej,

- służą większości funkcjonalności stron internetowych; ich zablokowanie spowoduje, że wybrane funkcje nie będą działać prawidłowo.

  1. Pliki „cookies” o charakterze biznesowym - umożliwiają realizację modelu biznesowego w oparciu, o który udostępniona jest strona internetowa; ich zablokowanie nie spowoduje niedostępności całości funkcjonalności, ale może obniżyć poziom świadczenia usługi ze względu na brak możliwości realizacji przez właściciela strony internetowej przychodów subsydiujących jej działanie. Do tej kategorii należą np. „cookies” reklamowe.
  2. Pliki „cookies” służące konfiguracji stron internetowych - umożliwiają ustawienia funkcji i usług na stronach internetowych.
  3. Pliki „cookies” służące bezpieczeństwu i niezawodności stron internetowych - umożliwiają weryfikację autentyczności oraz optymalizację wydajności stron internetowych.
  4. Pliki „cookies” służące uwierzytelnianiu - umożliwiają informowanie, gdy użytkownik jest zalogowany, dzięki czemu strona internetowa może pokazywać odpowiednie informacje i funkcje.
  5. Pliki „cookies” badające stan sesji - umożliwiają zapisywanie informacji o tym, jak użytkownicy korzystają ze strony internetowej. Mogą one dotyczyć najczęściej odwiedzanych stron lub ewentualnych komunikatów o błędach wyświetlanych na niektórych stronach. Pliki „cookies” służące do zapisywania tzw. „stanu sesji” pomagają ulepszać usługi i zwiększać komfort przeglądania stron.
  6. Pliki „cookies” badające procesy zachodzące na stronie - umożliwiają sprawne działanie strony internetowej oraz dostępnych na niej funkcji.
  7. Pliki „cookies” obsługujące reklamy - umożliwiają wyświetlanie reklam, które są bardziej interesujące dla użytkowników, a jednocześnie bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców; pliki „cookie” mogą być też używane do personalizowania reklamy, a także do wyświetlania reklam poza stronami internetowymi.
  8. Pliki „cookies” uzyskujące dostęp do lokalizacji - umożliwiają dostosowanie wyświetlanych informacji do lokalizacji użytkownika.
  9. Pliki „cookies” prowadzące analizy, badania czy audyt oglądalności - umożliwiają właścicielowi stron internetowych lepiej zrozumieć preferencje ich użytkowników i poprzez analizę ulepszać i rozwijać produkty i usługi. Zazwyczaj właściciel strony internetowej lub firma badawcza zbiera anonimowo informacje i przetwarza dane na temat trendów, bez identyfikowania danych osobowych poszczególnych użytkowników.
  1. Stosowanie plików „cookies” w celu dostosowania zawartości stron internetowych do preferencji użytkownika nie oznacza co do zasady gromadzenia żadnych informacji pozwalających na identyfikację użytkownika, chociaż informacje te mogą mieć niekiedy charakter danych osobowych to jest danych umożliwiających przypisanie pewnych zachowań konkretnemu użytkownikowi.  Dane osobowe gromadzone przy użyciu plików „cookies” mogą być zbierane wyłącznie w celu wykonywania określonych funkcji na rzecz użytkownika. Takie dane są zaszyfrowane w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
  2. Pliki cookies wykorzystywane przez niniejszą stronę nie są szkodliwe ani dla użytkownika ani dla urządzenia końcowego przez niego wykorzystywanego, dlatego w celu prawidłowego funkcjonowania serwisu zalecane jest niewyłączanie ich obsługi w przeglądarkach. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie informacji w formie plików „cookies” i innych podobnych technologii w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownik w każdej chwili może zmienić sposób korzystania z plików „cookies” przez przeglądarkę. W tym celu należy zmienić ustawienia przeglądarki. Sposób dokonania zmiany ustawień różni się w zależności od używanego oprogramowania (przeglądarki internetowej). Odpowiednie wskazówki znajdziesz na podstronach, w zależności od przeglądarki, której używasz.
  3. Pliki „cookies” używane są także do ułatwienia logowania się do konta użytkownika, w tym za pośrednictwem mediów społecznościowych, oraz umożliwiania przechodzenia między podstronami na stronach internetowych bez konieczności ponownego logowania się na każdej podstronie. Równocześnie pliki „cookies” wykorzystywane są do zabezpieczenia stron internetowych, np. uniemożliwienia dostępu osobom nieuprawnionym.
  4. W ramach technologii cookies Administrator może stosować piksele śledzące lub czyste pliki GIF w celu gromadzenia informacji na temat sposobu korzystania z jego usług przez użytkownika oraz jego reakcji na wiadomości marketingowe przesyłane pocztą elektroniczną. Piksel to kod oprogramowania, pozwalający na osadzenie na stronie obiektu, zazwyczaj obrazka wielkości piksela, który daje możliwość śledzenia zachowania użytkowników na stronach internetowych, na których go rozmieszczono. Po wyrażeniu odpowiedniej zgody przeglądarka automatycznie nawiązuje bezpośrednie połączenie z serwerem przechowującym piksela, dlatego przetwarzanie danych gromadzonych przez piksel odbywa się w ramach polityki ochrony danych partnera, który ww. serwerem administruje.
  5. Administrator może stosować internetowe pliki dziennika (które zawierają dane techniczne, takie jak adres IP użytkownika) w celu monitorowania ruchu w obrębie jego usług, rozwiązywania problemów technicznych, wykrywania oszustw i przeciwdziałania im oraz egzekwowania postanowień Umowy użytkownika.
  6. Administrator informuje, że strona nie reaguje na sygnały typu DNT (ang. Do Not Track), natomiast użytkownik może wyłączyć określone formy śledzenia w sieci, w tym niektóre dane analityczne i spersonalizowane reklamy, poprzez zmianę ustawień plików cookie w swojej przeglądarce lub za pomocą naszych narzędzi do wyrażania zgody na stosowanie plików cookie (jeżeli dotyczy).
  1. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
  2. Google Chrome
  3. Mozilla Firefox
  4. Microsoft Edge
  5. Opera
  6. Safari macOS
  7. Safari iOS/iPad OS
  1. Szczegółowe informacje o zarządzaniu plikami cookies na telefonie komórkowym lub innym urządzeniu mobilnym powinny znajdować się w instrukcji obsługi danego urządzenia mobilnego.